Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Ruszyła kampania
dodano 11.07.2008
Akcja "Włącz się! Kulturalnie", koordynowana przez Nadbałtyckie Centrum Kultury i Stowarzyszenie A KuKu Sztuka, jest inicjatywą społeczną mającą na celu zachęcenie jak największej liczby mieszkańców Trójmiasta do uczestniczenia w życiu kulturalnym.
Akcja została zainaugurowana w Strefie NGO podczas festiwalu Open'er w dniach 4-6 lipca 2008.
Wiele instytucji, stowarzyszeń, a także niezależnych animatorów trójmiejskiego życia kulturalnego zastanawia się nad możliwymi przyczynami bardzo niskiej liczby odbiorców, do których kieruje się projekty.
Akcja "Włącz się! Kulturalnie" ma na celu połączenie sił w celu zwiększenia publiczności. Organizatorzy zamierzają włączyć w akcję jak największą liczbę instytucji, organizacji miejskich, samorządowych oraz pozarządowych zaangażowanych w animowanie życia kulturalnego Trójmiasta, a także przedstawicieli firm odpowiedzialnych za komunikację miejską i wszystkie inne osoby zaangażowane we współtworzenie trójmiejskiej kultury. Honorowy patronat objęli już m.in. prezydenci Gdańska, Sopotu i Gdyni. Najważniejszą cechą akcji jest jej całkowicie otwarty i metropolitarny charakter mający na celu zjednoczenie w działaniu, w interesie wszystkich uczestników inicjatywy.
Etapy Akcji "Włącz się! Kulturalnie":
1. Przeprowadzenie badań ankietowych oraz działań nagłaśniających akcję w czasie Festiwalu Heineken Open'er oraz podczas innych, trójmiejskich, dużych festiwali, takich jak m.in: Rafineria w Redzie, Globaltica w Gdyni, Dźwięki Północy w Gdańsku, Festiwal Szekspirowski w Trójmieście, Sopot Festival w Sopocie, Obchody rocznicy Solidarności w Gdańsku, Festiwal Kultur Świata w Gdańsku, Festiwal Filmów Fabularnych w Gdyni, Festiwal Transvizualia w Gdyni i w Sopocie, a także podczas wielu innych wydarzeń kulturalnych z terenu Trójmiasta i okolic
2. Pozyskanie osób publicznych, które staną się ambasadorami akcji i na późniejszym etapie (w roku 2009) poprowadzą edukacyjne prelekcje na temat aktywnego uczestnictwa w kulturze wśród uczniów gimnazjów i szkół średnich - 15 października - 15 listopada: miesiąc intensywnej kampanii w "Gazecie Wyborczej Trójmiasto", która włączyła się w naszą Akcję.
3. Podsumowaniem kampanii będzie lista prawdopodobnych przyczyn pustych klubów, sal koncertowych i kinowych, kawiarni etc.18 listopada - debata o uczestnictwie w kulturze w Ratuszu Staromiejskim, siedzibie NCK. Podczas debaty, w oparciu o wyniki przeprowadzonych profesjonalnych badań socjologicznych[przez Pracownię Badań Społecznych z Sopotu] i kampanię "Gazety Wyborczej" sformułujemy postulaty mogące pomóc w poprawie badanej przez nas sytuacji.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW