Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Telepraca
dodano 08.01.2007
Poranne korki, zatłoczone tramwaje i autobusy to codzienny widok. Wszyscy jadą do pracy. Czy oprócz budowania dróg, wiaduktów i tuneli jest jakaś recepta na to, aby ludzie pracujący uniknęli tych porannych uciążliwości?
Telepraca tylko dla wybranych branż
Ze względu na specyfikę telepracy jej zastosowanie jest możliwe tylko w niektórych branżach, nie wymagających od pracownika stałej obecności w firmie. Można do nich zaliczyć np. usługi informatyczne, księgowe czy call center.
Telepraca wymaga predyspozycji
Jak każda praca, także i ta wykonywana zdalnie, wymaga odpowiednich kwalifikacji.
Poza nimi jednak pracownik musi być zdyscyplinowany. Trudno sobie wyobrazić sytuację, aby praca zlecona do wykonania w domu została zaniedbana, właśnie na skutek pewnego rodzaju „luzu”, jaki daje praca w domu. Niezwykle ważna jest dobra organizacja czasu. Pracownik musi nauczyć się, że pracę organizuje sobie sam. Jeśli przełamie pewne przyzwyczajenia związane z koniecznością przychodzenia do firmy w celu wykonania pracy, będzie mu łatwiej.
Dość trudnym do zaakceptowania faktem może być brak kontaktu z ludźmi w firmie, pewne wyobcowanie i brak mimowolnego nadzoru osób trzecich.
Tak jak do każdej pracy, tak i do pracy na odległość pewne osoby nie będą się nadawały.
Korzyści wynikające z telepracy są jednak niezaprzeczalne i im szybciej pracodawcy je dostrzegą, tym lepiej dla całej gospodarki. Mam nadzieję, że po pewnego rodzaju modzie na samozatrudnienie oraz outsourcing, przyjdzie moda na telepracę.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW