Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Rekordowa sprzedaż miliona pewna
dodano 10.06.2008
Od stycznia do maja AUDI AG sprzedała na całym świecie ponad 426.200 samochodów.
Oznacza to wzrost o 1,5 procent. W maju sprzedaż Audi wzrosła o 0,8 procenta w porównaniu z analogicznym miesiącem roku ubiegłego i wyniosła 88.200 aut. Rynkami, które najbardziej przyczyniły się do wzrostu były ponownie rejon Azji i Pacyfiku oraz Europa Wschodnia.
„Na 2008 rok założyliśmy sprzedaż w wysokości miliona samochodów,
przy czym spodziewaliśmy się, że największy przyrost w porównaniu z rokiem ubiegłym nastąpi w drugim półroczu” – powiedział szef Audi Rupert Stadler
i dodał: „Sprzedaż w pierwszych pięciu miesiącach już przekroczyła zaplanowaną wielkość.” Pierwsze półrocze dla AUDI AG stało pod znakiem zmiany modelu Audi A4. Po wprowadzeniu na rynek A4 Limousine,
w maju w całej Europie rozpoczęła się sprzedaż nowego A4 Avant.
Aby zrealizować dużą liczbę zamówień na swój najpopularniejszy model,
AUDI AG po raz pierwszy rozdzieliło produkcję na Ingolstadt i Neckarsulm – limuzyna jest zatem po raz pierwszy produkowana w obu niemieckich zakładach. Podczas, gdy założoną wielkość produkcji A4 Limousine uzyskano w ostatnim miesiącu, produkcja A4 Avant osiągnie swoją pełną wydajność
w czerwcu.
Członek Zarządu ds. Marketingu Peter Schwarzenbauer wyjaśnił: „Dla naszej sprzedaży decydujące znaczenie ma właśnie A4 Avant: tylko w Europie,
gdzie sprzedajemy około 70 procent samochodów, udział procentowy wersji Avant w naszej najczęściej sprzedawanej serii modeli wynosi 60 procent.”
W Europie w pierwszych miesiącach wzrost sprzedaży został przyhamowany
w wyniku zmiany modelu, zatem pełna dostępność nowej generacji A4 Avant od sierpnia przyczyni się do znacznego wzrostu sprzedaży.
Schwarzenbauer: „Zaplanowaną roczną rekordową sprzedaż osiągniemy przede wszystkim dzięki kontynuacji ofensywy produktów. Dzisiaj Audi dysponuje najmłodszą paletą modeli w przemyśle motoryzacyjnym.
Doskonałe produkty i szeroko zakrojona ofensywa sprzedaży pozwalają nam znaleźć coraz więcej klientów na całym świecie.”
Sprzedaż aut z czterema pierścieniami, której wzrost w drugim półroczu miał opierać się przede wszystkim na pełnej dostępności nowych modeli,
otrzymała w pierwszych miesiącach dodatkowy impuls z regionu Azji
i Pacyfiku. Tutaj Audi nadal rejestruje dwucyfrowy wzrost sprzedaży.
W pierwszych pięciu miesiącach nabywców znalazło 65.000 samochodów (2007: 53.879 aut), czyli plus 20,6 procent. W maju Audi sprzedało w tym regionie 12.600 aut (2007: 10.312 sztuk) – o 22,3 procent więcej, niż w maju 2007 roku.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW