Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Opony zimowe - test automobilklubów

Autor: sosi
dodano 16.10.2009
Opony zimowe - test automobilklubów

Test opon zorganizowany przez automobilkluby z Niemiec, Austrii i Szwajcarii nie wywołał trzęsienia ziemi. Po raz kolejny okazało się, że długoletnie doświadczenie i nowoczesne technologie są nie do przecenienia.


Próbie poddano opony w popularnych rozmiarach 195/65R 15T oraz 175/65R 14T. Te pierwsze montowane są najczęściej w pojazdach kategorii średniej niższej, drugi rozmiar spotkamy w autach małych, typu Fiat Punto, Ford Fiesta, Toyota Yaris.
Dla kompaktów
W tej grupie produktów, najlepiej wypadły modele Goodyear UltraGrip 7+, Continental ContiWinterContact TS 830, Pirelli Winter 190 Snowcontrol oraz Dunlop SP Winter Sport 3D. Zostały one ocenione podczas testu na piątkę, czyli na cztery gwiazdki, ponieważ praktycznie nie miały słabych stron w zakresie bezpieczeństwa.
Tuż za najlepszymi uplasował się m.in. produkt Michelina, Alpin A3. Opona zapewniała rewelacyjnie niskie opory toczenia, a co za tym idzie – dużą oszczędność paliwa, lecz gorzej sprawowała się na mokrej nawierzchni, co nie pozwoliło jej zająć miejsca wśród najlepszych. Na uwagę zasługuje także wielosezonowa opona Goodyear Vector 4Seasons.
Najgorzej w teście zostały natomiast ocenione opony Nankang Snow Viva SV, Marshal I'ZEN KW15 i Wanli Winter – Challenger S1086.
Dla maluchów
Także tu wśród zwycięzców znalazły się produkty Continental (WinterContact TS 800), Goodyear (UltraGrip 7+), Dunlop (SP Winter Response), jednak najlepszy okazał się Vredestein Snowtrac 3. Był on praktycznie bezkonkurencyjny w jeździe po śniegu i lodzie. Tak samo dobra na lodzie okazała się wspomniana już wielosezonowa opona Goodyear Vector 4Seasons. Wspomnieć należy też ponownie o modelu Alpin 3 firmy Michelin. To chyba największy przegrany testu. Mimo że opona okazała się najlepsza w jeździe po suchym asfalcie, była najbardziej komfortowa, a także stawiała najmniejsze opory toczenia i najmniej się zużywała, znalazła się tuż za podium. Powodem było słabsze zachowanie się na śniegu i mokrej nawierzchni.
Hamowanie na mokrym asfalcie stało się także gwoździem do trumny dla opon Gislaved Euro*Frost 3 Silica, Maxxis Presa Snow Wintermaxx, Tigar Winter 1, Ceat Artic III, Linglong Winter – Hero Radial 652. Na tych ostatnich samochód testowy zatrzymał się o 22,5 metra dalej niż na najlepszych w tej grupie oponach Continental WinterContact TS 800.
Procedura testowa:


Zachowanie się opony zimowej na suchej nawierzchni - 15% udziału w ocenie;
Zachowanie na mokrej nawierzchni - 30 % udziału w ocenie;

Zachowanie na śniegu - 20% oceny końcowej;

Zachowanie na  lodzie - 10% oceny końcowej;

Komfort użytkowania - 3% oceny końcowej;
   Opony zimowe - test automobilklubów - zobacz źródło wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: sosi
avatar

O mnie
W serwisie od:
16.10.2009
Dodaj do znajomych

 
INNE OD sosi
 
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
01.12.2006 10:42:24
18.08.2008 16:09:44
25.08.2008 15:17:45
zobacz więcej
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje