Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Artykuły do dalszego przedruku
dodano 29.01.2007
Każdy, kto prowadzi serwis internetowy, musi dbać o stałą jego aktualizację, nowe informacje na stronie. Wykorzystując tę potrzebę, możesz pisać artykuły dla innych serwisów. Co dzięki temu zyskasz i jak dobrze przygotować artykuł do przedruku?
- Korzystasz z serwisów pośredniczących w wymianie artykułów do przedruku. Umieszczając w nich artykuły w zasadzie nic więcej nie robisz. Ktoś, kogo zainteresuje tematyka Twoich tekstów – umieści je u siebie. Dobre serwisy pośredniczące w wymianie artykułów zazwyczaj dbają o wydobywanie kodu artykułu (HTML) wraz ze stopką. Poza tym w swoim regulaminie mają wszystkie warunki przedruków sprecyzowane tak, że wydawcy (właściciele stron i ezinów) umieszczają artykuły w niezmienionym formacie.
Oczywiście jedna metoda rozpowszechniania artykułów nie wyklucza drugiej.
2) Ciekawe informacje
Zawrzyj w swoim artykule ciekawe informacje, praktyczne rozwiązania problemów. Pamiętaj tylko, żeby Twój artykuł nie był zwykłą reklamą Twoich usług czy produktów. Celem takiego artykułu jest przybliżenie zagadnień z dziedziny, którą się zajmujesz. Jeśli jesteś autorem książki o wychowaniu dzieci – skup się w artykule tylko na jednym aspekcie, np. potrzebie bezpieczeństwa dziecka. Jeśli prowadzisz sklep z garniturami – możesz napisać jak wybierać garnitur, na co zwrócić uwagę. A pod artykułem umieść stopkę do strony www, na której można nabyć garnitur, czy książkę...
Pamiętaj, że artykuł, który jest nachalną reklamą – nie spełnia swojej funkcji reklamowej!
Najlepiej, jeśli Twoje artykuły będą miały charakter informacyjny i będą zawierać unikalną wiedzę, wskazówki, analizy, raporty, studium przypadku, opinie, komentarze itp.
3) Zadbaj o dobry tytuł artykułu
Pamiętaj by:
- wzbudzał zainteresowanie
Dobry tytuł decyduje w zasadzie o tym, czy ktoś zainteresuje się Twoim artykułem, czy poszuka innego. Umieść w tytule coś co zasugeruje rozwiązanie problemu. Jeśli piszesz artykuł o nieśmiałości – napisz np. “5 wskazówek jak poradzić sobie z nieśmiałością”
- był adekwatny do treści
To chyba jasne. Tytuł musi sugerować czego czytelnik spodziewać się może w treści artykułu. Nie stosuj tu żadnych “sztuczek”. Jeśli piszesz o nieśmiałości – ujmij to w tytule.
- zawierał słowa kluczowe
Na to może nie zawsze zwraca się uwagę, ale słowa kluczowe to w internecie potężne “narzędzie” zapewniające popularność danego tekstu. Jeśli piszesz o tej przykładowej nieśmiałości - po prostu umieść to słowo w tytule. Nie stosuj mało mówiących tytułów, typu “I jak z tym żyć...” Umieszczaj przynajmniej jedno słowo kluczowe.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW