Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Jak realizuje bez nakładowo pomysł na ciekawy biznes
dodano 23.12.2009
Nie chciałbym teoretyzować, najlepiej jeśli krótko opiszę ci mój przypadek, który wciąż jest aktualnie w trakcie obróbki . Nie będzie to żadna mowa motywacyjna, ani fantazja – przypadek jest jak najbardziej realny i prawdziwy.
Założenie jest takie, że opiszę jak zabrałem się do działań, wiedząc że nie chcę/nie mogę przeznaczyć na to „żadnej” gotówki a dzięki bezpłatnym narzędziom okazuje się, że można sporo sprawdzić, zorganizować. Być może mój „pomysł” okaże się nie przystający do twoich planów, potraktuj to bardziej jako przykład na którym być może uda ci się zbudować przez analogię twój BIZNES „bez nakładowo” i stworzyć scenariusz jego organizacji.
Wpadłem na pomysł nowego serwisu www , opracowałem szczegóły, przed moimi oczami z zaskoczenia zbudował się ogromny mur/przeszkoda, myślałem że to będzie prosty serwis, o niskich kosztach budowy i utrzymania, szybki w realizacji. Okazało się, że było wprost przeciwnie!
Pierwsze pytanie brzmiało: Jak odpalić taki projekt bez nakładów gotówkowych i jednocześnie zachować jak największe bezpieczeństwo przed potencjalną kradzieżą pomysłu?
Szybko jednak doszedłem do wniosku: „Lepiej się podzielić ale odpalić, minimalizując niemalże do 0-a ryzyko niż nie dzieląc się pokusić się o Anioła Biznesu (też nie za darmo) lub kredyt. Dwie ostatnie opcje odpadają!”
Po czym wiele osób z różnych branż potwierdziło mi z mniejszym i większym optymizmem o możliwości powodzenia tego serwisu/biznesu i ciekawych założeń.
Chyba mają racje. Pozyskałem dwóch sponsorów, patronat merytoryczny, zainteresowanie innych profesjonalistów z różnych dziedzin, którzy wyrazili chęć uczestnictwa w tym projekcie na zasadach partnerskich – wszystko to zupełnie „w ciemno” na podstawie tylko mojego opisu projektu, planów i deklaracji że takowy projekt powołam do życia.
W jednym z przypadków zaoferowałem barter: Reklama na serwisie w zamian za usługi, w innym wymiana banerów.
Tylko tym zyskujemy jeśli chodzi o „inne” zobowiązania od 19 do 41% całkiem legalnie! (Chcesz wiedzieć więcej, zapraszam do dyskusji).
Firmy, które w ten sposób dokonują „zakupu” reklamy poprzez Barter zyskują również: Reklama kosztuje ich mniej niż ich usługi cenią rynkowo, przecież udostępniają usługi po kosztach własnych a nie cenach rynkowych!
W międzyczasie kilka osób zasugerowało możliwość pozyskania do 1 mln zł dofinansowania ze środków UE na tego typu projekt, wiem nie jest to łatwe i pewne, chodzi o kolejną perspektywę.
No i co począć z takimi prognozami i tymi przeszkodami? Schować to do szuflady?
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW