Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Sukces sprzedaży na aukcjach internetowych
dodano 22.02.2007
Sprzedaż przedmiotów na aukcjach internetowych z pozoru wydaje się prosta i niespecjalnie pracochłonna. Nic bardziej mylnego. Aby odnieść sukces jako sprzedawca na aukcji potrzeba wiele trudu i odpowiedniej wiedzy o tym specyficznym rynku.
Wybór sprzedawanego przedmiotu
Na początku trzeba
dobrze przemyśleć, czym w ogóle chcemy handlować. W zasadzie na
aukcjach internetowych można kupić prawie wszystko, od książek, antyków
aż po żywność i meble. Przed dokonaniem wyboru asortymentu warto
wykonać dokładny przegląd konkurencji. Ponadto dobrze jest się
rozejrzeć po najbliższej okolicy celem znalezienia dostawców naszych
towarów. Należy zorientować jakie hurtownie czy firmy produkcyjne są w
pobliżu, zbadać ich ceny, a następnie porównać z cenami podobnych
przedmiotów na aukcjach. Jeśli okaże się, że jesteśmy w stanie
zaoferować ceną o co najmniej kilkanaście procent niższą warto
zdecydować się na dany asortyment. Nie należy zapominać, że nie tylko
przystępna cena się liczy, kluczowe znaczenie ma jakość oferowanych
towarów. Gdy będą to rzeczy nowe, warto je najpierw osobiście
przetestować. W przypadku sprzedaży rzeczy używanych również należy
przywiązywać dużą wagę do ich jakości, niedopuszczalne jest
sprzedawanie rzeczy zniszczonych, z wyraźnymi wadami, czy na przykład
niedopranej odzieży. Szczególnie dobrze sprzedają się przedmioty, które
kompleksowo zaspokajają potrzeby klienta, stanowią swego rodzaju
zestaw, nie wymagają dodatkowego dokupywania elementów typu łóżeczko
dla dziecka sprzedawane wraz z materacem i pościelą lub panele
podłogowe, do których dołączona jest usługa montażu gratis.
Opis sprzedawanego przedmiotu
Przed
wykonaniem opisu warto dobrze przemyśleć tytuł aukcji, powinien być
zwięzły i bezpośrednio wskazywać, co jest przedmiotem sprzedaży, dobrze
jest podać także markę produktu, gdyż to właśnie po nazwach i markach
zwykle wyszukują klienci. Rolą opisu jest zachęcenie klienta do zakupu,
dlatego opis powinien być wyczerpujący i jasno sformułowany. Należy
podawać wszelkie wymiary, w przypadku przedmiotów specjalistycznych jak
najwięcej danych technicznych, sprzedając książki warto podać tytuły
rozdziałów. Opisując przedmiot należy klientowi przedstawić korzyści
jakie osiągnie on z jego posiadania. Dobrze skonstruowany opis może
nawet rozbudzić w czytającym potrzebę posiadania przedmiotu, której w
ogóle sobie nie uświadamiał. Wymieniając zalety sprzedawanego
przedmiotu nie należy przesadzać ze zbyt krzykliwymi określeniami typu:
„rewelka”, „pewniak”, „full wypas”, gdyż zmniejszają one wiarygodność
sprzedającego. Bezwzględną zasadą jest to, że opis musi być zgodny ze
stanem faktycznym sprzedawanych towarów, nie warto koloryzować, podawać
cech, których w rzeczywistości one nie posiadają.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW