Ładny sklep internetowy już nie wystarczy
dodano 19.06.2010
Coraz więcej małych i średnich przedsiębiorstw zaczyna sprzedaż przez Internet. Sprzedają nie tylko hurtownicy ale i producenci, tworząc sklepy internetowe ze strefą detaliczną oraz panelem hurtowym. Ale czy to wystarczy?
Przyciski akcji w e-sklepie
Przede wszystkim pamiętajmy, żeby przyciski „Dodaj do koszyka” czy „Dodaj do schowka” umieszczać wysoko na stronie. Muszą one być zawsze widoczne na ekranie bez przewijania strony. Jeżeli jednak nasz opis produktu jest bardzo długi to koniecznie! umieśćmy komunikaty „Dodaj do koszyka” / „Dodaj do schowka” na górze i na dole opisu produktu. Muszą to być w miarę duże, wyróżniające się przyciski. Drugą bardzo ważną sprawą są etykiety na naszych przyciskach. Zadbajmy o to, żeby były czytelne i jasne. Ciekawostką jest np. że fraza „Kup teraz” jest często źródłem pewnego niepokoju wśród użytkowników ponieważ może ona sugerować, że po jej kliknięciu od razu zostaną potrącone pieniądze z ich konta. Unikajmy również podlinkowania frazy „Kliknij tutaj” – o wiele lepiej zadziała podlinkowanie konkretnego tekstu typu „Zamów darmowy biuletyn”, „Pobierz folder reklamowy”, itd. Pamiętajmy również, że użytkownicy są przyzwyczajeni do słowa „Koszyk” i nie trzeba wymyślać innych fikuśnych nazw dla tego narzędzia.
Zadbajmy więc o te klika szczegółów za zakresu funkcjonalności stron internetowych a liczba osób kupujących w sklepie powinna znacznie wzrosnąć. Ułatwiajmy naszym potencjalnym Klientom zakupy budując tym samym przewagę konkurencyjną.
Ładny sklep internetowy już nie wystarczy - zobacz źródło
wróc do artykułów