Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Raport „Kobieta Frescato”
dodano 07.07.2010
Styl życia współczesnej kobiety niejednokrotnie warunkuje formę wybieranego przez nią wypoczynku, zainteresowań, jak również może mieć pewien wpływ na jej preferencje smakowe.
W sezonie letnim możemy oczekiwać, że mimo intensywnego trybu życia większość Polek znajdzie czas na ulubione formy wakacyjnego wypoczynku. W tym czasie poznawanie kultur oraz lokalnych potraw staje się nieodzowną częścią planu urlopu i często owocuje wprowadzeniem na stałe do domowego menu nowych smaków, które są przywożone z wakacyjnych podróży. Spośród ankietowanych 28,77% deklaruje, że stara się w większości wybierać na wakacyjny pobyt inne miejsca niż w latach poprzednich.1 19,39% badanych zgadza się ze stwierdzeniem, że na wakacjach tylko plażuje, podczas gdy 42,07% szuka bardziej aktywnych form wypoczynku. Natomiast 47,27% twierdzi, że przyjemność daje im robienie zakupów.1
Dla prawie połowy ankietowanych kobiet okazuje się, że bardzo ważne jest, aby w wolnym czasie móc spotykać się z przyjaciółmi.1 W okresie letnim na tego typu spotkania jest wybierany np. lunch na świeżym powietrzu, piknik, grill lub przyjęcie w ogrodzie. 56,81% dobrze się bawi na imprezach w domu.1 Takie formy wypoczynku warunkują dobór odpowiednich napojów zarówno chłodzących jak i orzeźwiających. W takiej sytuacji mieszkańcy zachodniej i południowej Europy często decydują się na wina z gatunku orzeźwiających, które ze względu na niższą niż standardowa zawartość alkoholu pozwalają traktować je jako lekki drink podawany w sposób schłodzony, tym samym doskonały na letnie upały.
Preferencje smakowe, a rynek wina
Preferencje smakowe Polaków w ciągu ostatnich lat zaczęły ulegać zmianom. Coraz częściej wybieramy lekkie, urozmaicone potrawy z międzynarodowych kuchni, a spośród alkoholi decydujemy się na wino. Tendencja ta jest dobrze widoczna w rosnącym poziomie sprzedaży win na polskim rynku. Obecnie udział win w rynku alkoholowym to 3,4% z utrzymującą się tendencją wzrostową.2 Według ekspertów trend wzrostowy powinien się utrzymać, a rynek win w Polsce wciąż czeka duży potencjał rozwojowy, zwłaszcza porównując go z rynkami krajów zachodniej Europy. Z pewnością sytuacja, w której coraz częściej wybieramy wino niż inny alkohol, wiąże się ze zmianą stylu życia jaki prowadzimy oraz formami spędzania wolnego czasu. Widoczna jest również większa otwartość na nowe smaki - spośród ankietowanych 50,72% deklaruje, że lubi próbować nowe produkty żywnościowe.1
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW