Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Decyzje, pieniądze inwestycje: karty przedpłacone
dodano 03.11.2010
XXI wiek to nowe technologie i możliwości – dziś o kartach prepaid, które swoim pracownikom może sprezentować każdy pracodawca.
Są akceptowane w 170 tysiącach punktów handlowo usługowych w Polsce i 23 milionach punktów na całym świecie. Karty prepaid, czyli karty przedpłacone dla firm. Każdy pracodawca, zamawiając taką usługę, może w prosty sposób przekazać pieniądze pracownikowi.
Czym jest karta przedpłacona, wyjaśnia Dariusz Nalepa, dyrektor Departamentu Bankowości Transakcyjnej w BRE Banku SA:
- Jest to karta wydawana na przykład kierowcom ciężarówek, którzy będąc za granicą, chcieliby płacić za benzynę. W sytuacji, kiedy brakuje im gotówki, dzwonią do firmy, osoba zarządzająca kartami płatniczymi elektronicznie zasila taką kartę odpowiednią kwotą i płatność się dokonuje. W przypadku kart biznes możemy je stosować również dla rozliczeń z pracownikami sezonowymi, pracownikami na umowę zlecenie, bądź też z pracownikami, którzy nie mają rachunku bankowego.
Niewykorzystane środki nie przepadają. Możemy z nich korzystać niemal wszędzie, np. płacąc kartą w sklepie lub wypłacając pieniądze z bankomatu. W przypadku utraty karty można ją zablokować i wyrobić nową.
- Karta przedpłacona to bardzo interesujące rozwiązanie dla firm – stwierdza Paweł Widawski ze Związku Banków Polskich. - Jest to ciekawa alternatywa dla karty kredytowej, często bowiem firmy nie chcą lub nie mogą wydawać kart kredytowych swoim pracownikom bądź kontrahentom. Dlatego też karta przedpłacona to bardzo ciekawa alternatywa. Jest to bardzo popularny rodzaj karty płatniczej, szczególną popularnością cieszy się w Stanach Zjednoczonych, ale także w wielu krajach Europy Zachodniej. Także w Polsce zyskuje coraz większą popularność, coraz więcej banków je wydaje, coraz więcej planuje zaoferować je swoim klientom.
Pieniędzmi na kontach pracowników można zarządzać w trybie on-line za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Firmy, które takie rozwiązanie wprowadziły, są z niego bardzo zadowolone.
- Wykorzystujemy karty prepaid do różnego rodzaju akcji promocyjnych, które prowadzimy w naszej firmie - mówi Anna Gorczyńska-Ossowska, kierowniczka Działu Treasury w Amica Wronki SĄ. - Prowadzimy te akcje z naszymi partnerami handlowymi, co powoduje, że karty przedpłacone idealnie sprawdzają się w programach dwu-, trzymiesięcznych, ale także w dłuższych programach lojalnościowych. Taką kartę można wykorzystywać również w dłuższej perspektywie czasowej. Jest ona nie tylko wygodna dla klienta, ale również dla nas, ponieważ możemy zoptymalizować i w znaczący sposób obniżyć różnego typu koszty działań.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW