Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Nie daj się wpuszczać w maliny biurom podróży
dodano 19.06.2008
Ponad 90 procent polskich biur podróży nabija w butelkę swoich klientów. Polscy turyści są traktowani znacznie gorzej niż w innych krajach UE.
Dodać należy, iż w informacjach EXIMU nasz hotel Vime Lido w Nabeul w Tunezji reklamowany był jako posiadający piękną, szeroką, piaszczystą plażę. Okazało się, że już wiele lat temu morze całkowicie zniszczyło tę plażę, co widać na zdjęciach, które tu przedstawiam. Jeśli ktoś chciał mieć „szeroką, piaszczystą plażę", musiał iść kilkanaście minut w stronę dzikiej plaży. Gdyby coś takiego zdarzyło się w Niemczech (nie słyszałem, by w Niemczech coś takiego się kiedykolwiek wydarzyło), biuro zwróciłoby natychmiast wprowadzonym w błąd turystom 100 procent zapłaconej kwoty. Ale nie w Polsce!
Opisałem tę historię i wysłałem ze zdjęciami mailem do Prezesa EXIM TOURS. Zaproponowałem, by biuro podróży z własnej woli zrekompensowało jakoś wszystkie przykrości turystom. Byłaby to świetna reklama dla biura podróży. Popełnili kilka „błędów”, ale sami, z własnej woli próbują naprawić szkody. Do dziś jednak nie otrzymałem żadnej odpowiedzi od Prezesa EXIM TOURS.
Jako, że w sumie byłem tak czy tak zadowolony z urlopu (przeżyłem jakoś opóźnienie samolotu, wcześniejszy wylot, który pozbawiał nas w praktyce jednego dnia urlopu oraz brak hotelowej „szerokiej, piaszczystej plaży”), nie mam zamiaru w dalszym ciągu „wojować” z EXIMEM. Piszę o tym tylko dlatego, by uświadomić innym turystom, którzy zostali poszkodowani (albo będą w lecie poszkodowani) przez polskie biura podróży, że mają prawo upominać się o zwrot nie tylko części, ale nawet całości kosztów wycieczki i to także w tak opóźnionym cywilizacyjnie (w tym legislacyjnie) kraju, jak Polska.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW