Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
zamknijx
Musisz być zalogowany, żeby ocenić artykuł.
zamknijx
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Second Life: między wirtualnością i realnością

dodano 11.01.2007
Second Life: między wirtualnością i realnością

Gdzie znajdują się granice między światem realnym a wirtualnym? Jakie można prowadzić życie w świecie, który istnieje tylko w pamięci operacyjnej komputera? Czy wyłączenie zasilania powoduje, że wirtualny świat umiera?



Te pytania nie dotyczą dziś filmu Matrix, tylko gry on-line nazwanej Second Life. Second Life (secondlife.com) to gra zbudowana w konwencji MMORPG (Massively-Multiplayer Online Role Playing Game). Brak w niej żadnej konkretnej misji do zrealizowania. Ta gra nie ma początku, rozwinięcia i zakończenia. Second Life to gra, w której zadaniem graczy jest budowanie świata, wchodzenie z nim w interakcje, tworzenie przedmiotów, animacji, programowanie zachowań obiektów. Te właśnie cechy są nowatorskie i wyróżniają grę na tle wielu innych. Gracze, którzy nie posiadają wystarczającej wiedzy związanej z programowaniem, czy grafiką komputerową, mogą za opłatą pobrać odpowiednie obiekty ze świata realnego, lub zakupić je lokalnie, wewnątrz samej gry. Na tym właśnie polega magia tej gry: przejrzysty model społeczno-ekonomiczny pozwala każdemu uczestnikowi osiągnąć korzyści.

Second Life to dzieło amerykańskiej firmy Linden Lab z San Francisco, założonej przez byłego pracownika RealNetworks, Philipa Rosedale’a. Od trzech lat na serwerach Linden Lab istnieje i rozwija się coraz bardziej dynamicznie świat, który przyciągnął już dwa miliony graczy. Jeszcze dwa lata temu graczy tych było poniżej dwudziestu tysięcy. Aktualnie grę regularnie odwiedza ponad pół miliona uczestników, zmieniających swoją realną tożsamość na tzw. awatary. Spędzają tam czas, bawią się, odpoczywają, pracują, kupują i sprzedają. Światem tym rządzi bowiem ekonomia regulowana popytem i podażą. Funkcjonuje tam wirtualna waluta, linden dolar, który ma oficjalny kurs wobec dolara amerykańskiego. Jest też wirtualny bank. Można nabyć wirtualną ziemię, towary, usługi. Istnieje możliwość wymiany, zarobionych w Second Life wirtualnych pieniędzy, na pieniądze całkiem realne.

W wirtualnym drugim świecie działają marki znane ze świata realnego. Pojawia się konkurencja. General Motors sprzedaje dostosowany do życzeń klienta model samochodu Pontiac Solstice. IBM wspiera turniej tenisowy. American Apparel pozwala na kupno ubrań z premierowej kolekcji i oferuje zniżkę na zakupy w realnych sklepach dla nabywców wirtualnej garderoby. Leo Burnett buduje wirtualny campus. Sieć hoteli Starwood Hotels pozwala zamieszkać w pięciogwiazdkowym hotelu Aloft, który w realnym świecie można będzie odwiedzić dopiero w 2008 roku. W Second Life, obok CNET, czy Wired, swoje biuro umieścił Routers, którego dziennikarz Adam Pasick w wirtualnym świecie nazywa się Adam Routers. Jego praca, jak sam przyznaje, nie różni się niczym od tej, którą prowadził w prawdziwym świecie.
wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: bergento
avatar

O mnie
W serwisie od:
10.01.2007
Dodaj do znajomych

 
INNE OD bergento
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje