Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Nieudane wakacje - jak i gdzie złożyć reklamację.
dodano 30.01.2007
Nieudany urlop - jak dochodzić swoich praw? Coraz częściej wyjeżdżamy i korzystamy z usług biur podróży spędzając wakacje za granicą. Jednak co roku słyszymy też o różnych wpadkach biur podróży.
Nieudany urlop - jak dochodzić swoich praw?
Coraz częściej wyjeżdżamy i korzystamy z usług biur podróży spędzając wakacje za granicą. Jednak co roku słyszymy też o różnych wpadkach biur podróży. Eksperci radzą, jak egzekwować swoje prawa w trakcie pobytu, a także po powrocie do domu z nieudanego urlopu.
Na miejscu
Odstępstwa od umowy, w szczególności te dotyczące warunków noclegowych należy reklamować już na początku wycieczki. Jeśli zamiast pokoju z widokiem na morze zostaliśmy zakwaterowani w innym, nie spełniającym standardów określonych w umowie, należy zwrócić się bezpośrednio do pilota bądź rezydenta (w przypadku wyjazdów pobytowych), reprezentującego organizatora wycieczki podczas jej trwania i domagać się zmiany. W przypadku, gdy przedstawiciel biura nie będzie w stanie dokonać zamiany pokoju od ręki, możemy domagać się innej formy zadośćuczynienia np. w postaci darmowej wycieczki fakultatywnej czy dodatkowych posiłków. Gdyby rezydent bądź pilot odrzucił naszą prośbę, należy złożyć na jego ręce pisemną reklamację zachowując potwierdzenie jej przyjęcia do powrotu z imprezy. Zgodnie z Ustawą o Turystyce pilot wycieczki musi klientowi potwierdzić przyjęcie reklamacji - mówią przedstawiciele renomowanych biur podróży.
W sytuacji, gdy po przyjeździe na miejsce wypoczynku okazuje się, że nie mamy zapewnionego żadnego zakwaterowania, w pierwszej kolejności należy skontaktować się z organizatorem wycieczki, który zobowiązany jest zapewnić nam inny hotel w ramach tzw. świadczenia zastępczego. W takim przypadku klient nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów. Jeśli hotel zaproponowany przez touroperatora nie spełnia standardów określonych w umowie, można domagać się obniżenia ceny wycieczki lub zażądać zapewnienia natychmiastowego powrotu do kraju.
W sytuacji, gdy nie można się skontaktować z biurem podróży lub gdy nie podejmuje ono żadnych działań, należy skontaktować się z Urzędem Marszałkowskim województwa, w którym znajduje się siedziba organizatora wycieczki. Ma on prawo wykorzystać środki z umowy ubezpieczeniowej bądź umowy gwarancji bankowej, aby pokryć koszty powrotu turystów do Polski.
Dowody
Jeśli nasza reklamacja nie zostanie rozpatrzona pozytywnie już podczas imprezy, należy zebrać materiał dowodowy - wykonać zdjęcia lub sfilmować wszystko, co potwierdza niezgodność z umową. Jeśli zamiast widoku na morze, za który dodatkowo zapłaciliśmy, codziennie musielibyśmy patrzeć na pobliski śmietnik i chcemy o tym napisać w naszej skardze, warto załączyć do niej zdjęcie. To samo dotyczy czystości czy też kategorii obiektu, a także np. plaży hotelowej - dodaje przedstawiciel serwisu www.best-hotel.pl.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW