Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Tworzenie kampanii AdWords
dodano 31.01.2007
Przygotowywanie kampanii w Google AdWords wymaga odpowiedniego przygotowania i odpowiedniego zebrania danych. Stawki płacone ze reklamę w systemie linku sponsorowanego zależą bezpośrednio od rezultatów "klikalności".
Tworzenie kampanii linku sponsorowanego
Przygotowywanie kampanii w Google AdWords wymaga odpowiedniego przygotowania i odpowiedniego zebrania danych. Stawki płacone ze reklamę w systemie linku sponsorowanego zależą bezpośrednio od rezultatów klikalności reklamy AdWords (im lepsza jest przygotowana przez nas kampania AdWords i im wyższą klikalność mają reklamy w obrębie tej kampanii, tym mniej płacimy za poszczególne kliknięcia użytkowników w obrębie kampanii).
Analiza rynku i konkurencji
Przygotowywanie kampanii w Google AdWords należy rozpocząć od Analizy rynku i konkurencji. Wówczas to sprawdzamy:
- jak bardzo konkurencyjna jest nasza branża;
- jakich tekstów reklamowych używają nasi konkurenci;
- na jakie słowa kluczowe reklamują się nasi konkurenci.
Opracowanie oferty reklamowej
Po fazie Analizy rynku i konkurencji przystępujemy do fazy Opracowywania oferty reklamowej.
Wówczas to znajdujemy te elementy:
- które mogą mieć duże znaczenie dla klientów, a w których jesteśmy lepsi niż konkurencja lub przynajmniej tak samo dobra jak ona;
- które oferują odpowiedni potencjał rozwojowy, a jednocześnie są mało konkurencyjne; dokładnie mówiąc szukamy swojej niszy reklamowej.
Znajdowanie zestawu słów kluczowych
W fazie znajdowania zestawu słów kluczowych tworzymy takie słowa kluczowe kampanii AdWords, które
- najpełniej odpowiadają naszej ofercie (nie warto reklamować się na słowo krawcy, jeżeli możemy wykonywać usługę tylko na terenie Gdańska – lepsze będzie „krawcy Gdańsk”);
- są niszowe a przez to tanie - przy nich będzie się wyświetlała nieduża liczba linków sponsorowanych (wówczas możemy liczyć na wysoki wskaźnik klikalności reklamy);
- mają dopasowanie dokładne w reklamie AdWords i przez to powodują wyświetlanie reklamy tylko na pasujące do charakteru naszej działalności zapytania użytkowników (dopasowanie luźne na słowo kluczowe „prawnicy” spowoduje wyświetlanie reklamy na zapytania „prawo”, „studia prawnicze” i itp., co będzie powodować niski CTR).
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW