Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
zamknijx
Musisz być zalogowany, żeby ocenić artykuł.
zamknijx
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Imperium medialne Murdocha

Autor: caro89
dodano 09.07.2010
Imperium medialne Murdocha

Mówi się, że wszystko czego dotknie Murdoch zmienia się w złoto. To właśnie talent i zdolność do podejmowania ryzyka potentata pozwoliły, aby News Corporation miało tak duży wpływ na media na całym świecie.


Karierę Australijczyka zapoczątkowało przejęcie po ojcu udziałów w „News Limited”, firmie związanej z mediami. Mając zaledwie 22 lata Murdoch powrócił ze studiów w Oxfordzie, aby objąć stanowisko dyrektora generalnego w firmie po śmierci ojca. Wkrótce zainteresował się powiększeniem swojego dobytku medialnego i kupił podupadające Sunday Times, a dzięki tabloizacji tego dziennika osiągnął sukces. W ciągu kilku lat dał się poznać jako biznesmen kupując australijskie gazety ze stanów New South Wales, Queensland i Terytorium Północnego, w tym tabloid The Daily Mirror. Kupił także studio nagraniowe Festival Records, które istniało do 2005 roku i odnosiło spore sukcesy.
Pierwszym zagranicznym zakupem Murdocha był The Dominion z Nowej Zelandii w 1964 roku. W tym samym roku zaczął wydawać The Australian, pierwszy ogólnokrajowy dziennik, który miał na celu zdobyć poważanie czytelników, ugruntować polityczny wpływ i uczynić Murdocha jakościowym wydawcą. W 1972 roku kupił tabloid The Daily Telegraph i wsparł kandydaturę Gougha Whitlama w wyborach. Polityk w rok po elekcji zaczął tracić poparcie, Murdoch nie wsparł go w następnych wyborach, jednak zaczął interesować się innymi politykami (później wesprze m.in. Tony’ego Blaira czy George’a Busha) i zagranicznymi rynkami medialnymi.
Skutkiem sukcesu medialnego w Australii i zarabiania ogromnych sum pieniędzy była dobra komitywa z Commonwealth Bank of Australia, który wsparł i wyłożył pieniądze na najnowszy i najbardziej ryzykowny projekt Murdocha – rodzinną firmę, która miała w posiadaniu najbardziej poczytną niedzielną gazetę Wielkiej Brytanii The News of The World. Mimo tego, iż w 1950 roku była to najbardziej popularna gazeta na świecie, posunięcie Murdocha było bardzo ryzykowne, ponieważ postawił w hipotekę cały swój australijski majątek, aby kupić ten tytuł. W 1969 roku zakupił i stabloizował The Sun, które do 2006 roku sprzedawało się w 3 milionach egzemplarzy dziennie. W 1981 roku magnat zakupił The Times i The Sunday Times, które należało do Lorda Northcliffe’a. W 1989 roku powstało Sky Television, które początkowo nie odnosiło sukcesów, jednak po połączeniu z British Satellite Broadcasting i powstaniu British Sky Broadcasting, jest obecnie najbardziej popularną płatną siecią telewizyjną w Wielkiej Brytanii.

Po sukcesie na Wyspach, Murdoch postanowił spróbować swoich sił w Stanach Zjednoczonych. Pierwszym zakupem był San Antonio Express-News w 1973 roku. W niedługim czasie stworzył nowy tabloid, Star, a rok 1976 przyniósł za sobą nowy nabytek – New York Post.
   Imperium medialne Murdocha - zobacz źródło wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: caro89
avatar

O mnie
W serwisie od:
09.06.2010
Dodaj do znajomych

 
INNE OD caro89
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje