Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
O tworzeniu animacji
dodano 17.05.2007
Jak zaprojektować dobry baner reklamowy? Co powinien zawierać? Przede wszystkim kilka kluczowych słów, mających zachęcić internautę do wejścia na strony, które reklamuje animacja. Mogą być zastąpione znakiem graficznym, czasem zdjęciem.
Po pierwsze: Zwykle jesteśmy ograniczeni dopuszczalną wielkością w kilobajtach. Nawet gdy uda nam się umieścić duży baner, zbyt długi czas wczytywania przez przeglądarkę spowoduje, że internauci nie będą czekać. Zignorują coś co się ładuje i ładuje.
Po drugie: Właściwy dobór tekstów. Nie można zapomnieć o tym, że zbyt dużo tekstu umieszczonego na małej powierzchni uczyni go całkowicie nieczytelnym w czasie początkowych sekund. Pojawianie się długiego zdania słowo po słowie też wystawia cierpliwość oglądającego na próbę. A internauci cierpliwi nie są. Jeżeli wygląd i treść baneru nie zachęci ich w ciągu pierwszych dwóch, trzech sekund oglądania, nie będą czekać na pełne wyświetlenie animacji.
Baner musi być czytelny. Zbyt wiele informacji powoduje chaos, i odbiorca zupełnie nie zorientowany o co chodzi, na pewno nie zainteresuje się wejściem na reklamowaną stronę. Im mniej treści, tym przekornie animowane banery - niosą więcej informacji. Inną sprawą jest dobranie treści na banerze do zainteresowań odbiorców obecnie
otwartej strony. Inaczej trzeba reklamować samochód na stronie dla mam z dziećmi, a inaczej ten sam samochód na stronie o piwie. Oczywiście jesli mamy takie możliwości.
Po trzecie: Dobór odpowiednich kolorów jest bardzo istotny podczas tworzenia bannerów reklamowych. Nie można używać kolorów zlewających się się z tłem strony, ale nie zawsze wiemy jaki kolor będzie miała strona na której wyświetlany jest banner. Kolory należy tak dobrać, aby baner sprawiał wrażenie kolorowego i kontrastowego na każdym tle. Z drugiej strony przesadzenie z intensywnością kolorów może dla pewnej części użytkowników oznaczać, że baner odbiorą jako nachalny i nie będą na nie go klikać. Oczywiście o dopasowaniu kolorystyki do tematu reklamy lub ewentualnie kolorów firmy chyba nie trzeba przypominać. To nie tylko względy estetyczne, ale przede wszystkim psychologiczne aspekty odbioru pewnych barw.
Po czwarte: Właściwa lokalizacja na stronie. Oczywiście najlepszym miejscem na umieszczenie reklamy jest góra strony. Jeżeli dana strona zawiera długi, ale interesujący tekst, a tematyka baneru jest z nim ściśle związana, to można spokojnie umieścić go w środku strony. Wtedy kliknięcia na baner będą mniej przypadkowe, a wejścia będą pochodziły od naprawdę zainteresowanych tematem osób. Umieszczenie banneru reklamowego w stopce strony nie jest najlepszym pomysłem. Jeśli strona jest długa i nieciekawa dla danego odbiorcy, to jest mało prawdopodobne, że do dotrze aż na dół do naszej animacji.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW