Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
zamknijx
Musisz być zalogowany, żeby ocenić artykuł.
zamknijx
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Przemoc w grach

dodano 05.01.2007
Ocena:

Historia gier komputerowych jest krótka i do niedawna wykluczona przez środowiska opiniotwórcze z grona godziwych rozrywek. Pierwsza gra komputerowa powstała w 1952 roku a jej twórcą był A.S. Douglas.


Ważne jest czy i w jakim stopniu treści zawarte w grach (szczególnie

przemoc i agresja) mają wpływ na późniejsze postawy społeczne graczy.
Obserwowany

ogólny wzrost przemocy, zachowań agresywnych wśród młodzieży ma swoje

podłoże. Przyczyn można doszukiwać się w wielu miejscach ale

interesujące jest czy i w jakim stopniu wirtualna rozrywka w tym gry

komputerowe przyczyniają się do kształtowania takich postaw.
Przeglądając

publikacje i raporty dotyczące sposobu spędzania wolnego czasu przez

młodzież oraz dostępu do komputera i internetu (np. „Diagnoza społeczna

2005 – warunki i jakość życia Polaków”) nie ulega wątpliwości, że

udział ten jest znaczący i w wielu przypadkach większy niż telewizji.

Co chwila dochodzą nowe zjawiska związane z technologicznymi

możliwościami jakie stwarzają producenci zarówno sprzętu jaki

oprogramowania. Już nie tylko komputery i konsole telewizyjne dają

możliwość wygodnego i wysokiej jakości korzystania z wirtualnych

rozrywek. Do tego grona dołączyły telefony komórkowe, konsole przenośne

oraz urządzenia hybrydowe z pogranicza różnych technologii (nokia

n-gage, połączenie telefonu gsm, konsoli do gier, mająca duży kolorowy

ekran z podświetleniem, komunikująca się bezprzewodowo, mająca

odtwarzacz muzyki oraz stereofoniczne radio, pocztę elektroniczną,

narzędzia do zarządzania informacjami prywatnymi, przeglądarkę XHTML,

itd.)
Młodzi ludzi już nie tylko siedzą odizolowani od innych przed

swoimi komputerami. Komunikują się przez internet, uczestniczą w

globalnych rozgrywkach, które często są źródłem zarobkowania (postać,

przedmiot z gry staje się obiektem aukcji internetowych osiągając cenę

nawet kilkuset złotych). Zasadniczo aby przyciągnąć osoby do danej gry

i utrzymać ją przed ekranem potrzebna jest ciekawa fabuła i wartka

akcja a te walory zapewnia środowisko, które nie jest wolne od przemocy

i wszystkich innych ciemnych stron życia. Tak samo jak z informacjami,

które są ciekawe tylko wtedy gdy są złe („bed news is good news”), tak

samo z grami komputerowymi rzadko przyciąga coś pozytywnego a rekordy

popularności biją tytuły, który epatują przemocą i brutalnością.
wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: mariusz_d
avatar

O mnie
W serwisie od:
19.12.2006
Dodaj do znajomych

 
INNE OD mariusz_d
 
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje