Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
zamknijx
Musisz być zalogowany, żeby ocenić artykuł.
zamknijx
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Niedocenione perełki krótkometrażowe - recenzja teledysku Assassinator 13

dodano 29.07.2008
Niedocenione perełki krótkometrażowe - recenzja teledysku Assassinator 13

Teledysk to jest dzisiaj już na szczęście doceniona część sztuki we współczesnym świecie różnorodności wszystkiego i niczego.


Wideoklipy są tym rodzajem sztuki filmowej towarzyszącej utworowi muzycznemu, która jest mi najbliższa. Na niej się wychowałem i która razem ze mną szybko się rozwija i nadal w tym pozytywnym stanie trwa.

   

Nie będę się rozpisywać o historii teledysków, chciałem Wam zrecenzować i zachęcić do obejrzenia teledysku Chikinki  "Assassinator 13", mojego ulubionego reżysera - w Polsce mało znanego - Douglasa Wilsona – twórcy między innymi: Graffiti „What is the problem”, LCD Soundsystem „Tradietra”, czy chociażby Benny Benassi „ Satisfactions”, czyli reprezentancie amerykańskiej sceny niezależnej.

  

 „Assassinator 13” to świetny przykład perfekcyjnego zmiennego planu, gdzie główną rolę odgrywa dosyć ograniczona paleta kolorów w odpowiednim ruchu. Ważny jest tutaj błyskotliwy pomysł. Fabułę w tym krótkometrażowym niefabularnym filmie zastępuje dynamiczny, choć jednostajny rytm piosenki – tworzący niepowtarzalny ruch. To rytm w tym filmie organizuje całą przestrzeń, przekształca go i formuje w odpowiedni dla siebie ruch. To powoduje dynamiczność ujęć i wspomniane metamorfozy kolorów, a także stany emocjonalne ( mimiczne) wokalisty oraz pozostałych członków grupy. Wilson pominął celowo interpretację audiowizualną tekstu piosenki – skupił się na dosyć prostych dźwiękach – momentami przypominającymi osiągnięcia panów z The Beatles.

   

Dynamikę ukazują momentami sprytne ujęcia i przejścia - a to wszystko wskazują kolorowe koszulki na popiersiach zespołu. Klip był kręcony przy niewielkich nakładach finansowych – stosunkowo prostą techniką. Występuje tutaj wizualizacja rytmu, ponadto z każdym uderzeniem zmienia się przynajmniej jeden element scenerii. Brak jest związków przyczynowo–skutkowych – kolory koszulek nie mają ze sobą żadnego powiązania – ilustrują jedynie uderzenia w głównie w perkusję.

   

To właśnie perkusja jest instrumentem najbardziej wyeksploatowanym i wyróżnionym w tym obrazie i nadaje mu wyraźny ciąg obrazków (ujęć), stwarzających pozory ciągłości oraz jednostajny ruch.

   

Wszystkie tricki filmowe zostały zastosowane dzięki montażowi. To montaż tutaj organizuje ruch, który porządkuje cały wideoklip. Podobnie jak Maya Deren w swojej twórczości filmowej eksperymentowała z ruchem i tworzyła swoje filmy – choreografie – tak samo Dougal Wilson uznawał ten motyw za najważniejszy i sukcesywnie go nadal eksponuje.
   Niedocenione perełki krótkometrażowe - recenzja teledysku Assassinator 13 - zobacz źródło wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: robert_forysiak
avatar

O mnie
W serwisie od:
19.12.2006
Przyjaciół:
1
Dodaj do znajomych

 
INNE OD robert_forysiak
 
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje