Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Dobre imię w portalu społecznościowym
dodano 08.02.2010
Nicki, czyli pseudonimy używane w sieci, coraz częściej są traktowane jak domeny internetowe.
Użytkownicy internetu niemal od początku jego istnienia chcą odróżnić się od pozostałych internautów. Jednym z najbardziej powszechnych narzędzi budowania sieciowego „ja” jest nick, czyli unikalny pseudonim, używany w danym serwisie. Stworzenie własnego nicka wydaje się sprawą błahą. Wystarczy wybrać dowolną nazwę i zarejestrować się w serwisie. Jeśli wybrana nazwa jest zajęta, wybieramy inną i po sprawie.
Praktyka pokazuje, że tych kilka znaków może wzbudzać całkiem sporo emocji. Chęć posiadania unikalnej i oryginalnej nazwy popycha ludzi do podkradania zajętych nicków lub podszywania się pod sieciowych celebrytów na forach dyskusyjnych. Badacze internetu oraz społeczności funkcjonujących w sieci podkreślają, że osoby regularnie udzielające się na forach dyskusyjnych potrafią silnie identyfikować się ze swoim alter ego. Ich stosunek do wybranych nicków nierzadko ma charakter emocjonalny. Patricia Wallace, autorka książki „Psychologia Internetu”, udowadnia, że pseudonimy, którymi posługujemy się w sieci mogą wiele mówić o nas samych.
Firmy wchodzą w social media
Boom na media społecznościowe, jaki obserwujemy od kilku lat, sprawił, że atrakcyjna nazwa użytkownika w serwisie ma coraz większą wartość. I to nie tylko dla zwykłych internautów. Firmy od zawsze chciały być ze swoim przekazem tam, gdzie ich klienci. Dziś tym miejscem jest internet, a ściślej rzecz biorąc – portale społecznościowe. Coraz więcej firm, również polskich, komunikuje się ze światem używając mikroblogów lub tworząc specjalne strony w serwisie Facebook.
Od niedawna właściciele kont w tym portalu społecznościowym mają możliwość wybrania własnej nazwy użytkownika. To rozwiązanie skraca adres URL, co ułatwia dotarcie do strony konkretnego profilu. Przykładowo, chcąc odnaleźć stronę Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, wystarczy wpisać w pasku przeglądarki adres www.facebook.com/WOSP.
Nowa funkcjonalność wprowadzona przez Facebooka przypadła do gustu firmom, chcącym budować swoje strony w ramach portalu. Niedawno przekonał się o tym Harman Bajwa, którego historię opisuje serwis Domainer Income. Pan Bajwa otrzymał wiadomość od administratorów portalu, w którym poinformowano go, że adres www.facebook.com/harman został mu odebrany. Powodem decyzji była skarga złożona przez międzynarodową firmę Harman International, która domagała się zwrotu „swojej” nazwy profilu.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW