Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Voicemailing działa
dodano 22.03.2007
Kilkaset osób 29 stycznia br. w porze lunchu odebrało telefon od prezesa funduszu inwestycyjnego MCI Management SA. Tomasz Czechowicz zaprosił w ten sposób przedsiębiorców, doradców i inwestorów do udziału w zbliżającej się konferencji ‘TMT
Forma promocji imprezy w postaci voicemailingu okazała się dobrze dobrana do biznesowego charakteru produktu, a jednocześnie zapoczątkowała kampanię marketingu szeptanego w tym środowisku.
Konferencje z cyklu ‘TMT Executive Seminar’, które od kilku już lat organizujemy wspólnie z MCI i warszawską GPW, reklamowaliśmy zwykle w dość klasyczny sposób: ulotki, e-malingi, banery. Teraz, za namową firmy 3way, postanowiliśmy zaeksperymentować z nową formą dotarcia do naszych odbiorców i udało się – mówi Ewa Stępień, organizatorka imprezy z firmy New Europe Events.
Starannie wyselekcjonowani odbiorcy
Komunikat głosowy popularyzujący ‘TMT Ventures’ skierowany został do blisko 450 osób potencjalnie zainteresowanych udziałem w konferencji. Baza odbiorców to przede wszystkim przedstawiciele firm technologicznych uczestniczących już wcześniej w spotkaniach z cyklu ‘TMT Executive Seminar’.
Autorytet i konkretna informacja
Nagranie wyemitowane wszystkim tym, którzy odebrali telefon składało się z dwóch części. Pierwsza z nich miała charakter osobistego zaproszenia wystosowanego do odbiorcy przez prezesa MCI Management, druga natomiast była informacją na temat szczegółów organizacyjnych konferencji, wypowiedziana głosem profesjonalnego lektora.
Zdecydowaliśmy się na taki ‘osobisty’ charakter przekazu ze względu na autorytet, jakim cieszy się prezes Czechowicz, a także dlatego że MCI Management jest patronem merytorycznym konferencji i spółką dobrze znaną adresatom nagrania – wyjaśnia Ewa Stępień z NEE. Nie była to więc dla nich kolejna reklama, ale trafnie stargetowana sugestia od cenionej osoby „z branży”, którą być może wykorzystają słuchacze pojawiając się – z oczywistą korzyścią dla własnej firmy - na ‘TMT Ventures’.
Odpowiedni dobór terminu i czasu połączenia
Informacja przygotowana przez firmę 3way, specjalizującą się w wielokanałowej i zintegrowanej komunikacji marketingowej, była dystrybuowana 29 stycznia o godzinie 12.30. Termin i czas realizacji połączenia telefonicznego nie był przypadkowy, ale dostosowany do profilu grupy docelowej. Odbiorcy to głównie przedstawiciele kadry zarządzającej firm branży technologicznej – biznesmeni, którzy wyjątkowo aktywnie korzystają z telefonu komórkowego, nie rozstając się z nim na dłużej – osoby, które są nastawione na ciągłe komunikowanie się (zwłaszcza w gorącym okresie, tj. w środku dnia roboczego, po weekendzie, kiedy wiele się dzieje i wiele spraw czeka na załatwienie). Pora lunchu wybrana została jako ten czas, kiedy odbiorcy komunikatu będą mieli szansę aby spokojnie go wysłuchać skupiwszy się na przekazie podczas posiłku, czyli w trakcie krótkiej przerwy w pracy, kiedy natłok obowiązków zostaje na chwilę oddalony na drugi plan.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW