Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Outsourcing – opcja czy konieczność?
dodano 21.11.2011
Według IPSOS niemal 60% firm ogranicza swoje wydatki, korzystając z outsourcingu. Czy jest to chwilowa moda czy może silny trend, za którym będą podążać wszystkie organizacje?
Rynek usług outsourcingowychw Polsce rośnie w siłę. Pojawiają się coraz to nowe propozycje rozwiązań. Można przenieść na zewnętrznego podwykonawcę wiele czasochłonnych formalności czy tez zapewnienie odpowiedniego sprzętu – można również korzystać z outsourcingu kompetencji ekspertów. Usługi z zakresu wsparcia decyzji (Decision Support - DS) i procesów opartych na wiedzy (KPO) wykonywane są dziś już w 23 centrach BPO i obejmują m.in. analizy i badania biznesowe, badania rynku, usługi prawne, audytorskie czy konsultingowe. Dobór podwykonawcy w tych obszarach z pewnością nie jest łatwy i przede wszystkim musi opierać się na bardzo dużym zaufaniu. Jak powiedział jednak Henry Ford: „Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż nasi konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili. Powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej”.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW