Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Czy strony flash są złe?
dodano 27.02.2009
Pośród wielu mitów dotyczących internetu i jego wykorzystania w promocji firmy istnieje także ten mówiący, że strony flash stanowią jedynie przerost formy nad treścią nie oferując w zasadzie nic więcej. Postaram się rozprawić z tą opinią.
3.Strony flash nie da się wypozycjonować – odkąd roboty indeksujące podążają za linkami umieszczonymi w plikach flash i są w stanie odczytać teksty w nich zawarte problem ten stracił na znaczeniu. Oczywiście nadal istnieje bardzo ograniczona możliwość optymalizacji strony (z racji faktu, że nie jest oparta o kod HTML), ale w internecie nie jest już rzadkością witryna flash okupująca pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Główną trudnością pozostają koszty – firmy pozycjonujące zawołają z pewnością więcej za pozycjonowanie strony, której kodu nie mogą zoptymalizować.
4.Strony flash nie działają na każdym komputerze – w przeglądarkach tekstowych i na niektórych systemach opartych o jądro UNIX faktycznie tak się dzieje. Warto jednak wziąć pod uwagę, że najprawdopodobniej grupa docelowa naszej strony flash korzysta z przyjaznego tej technologii systemu operacyjnego.
5.Strony flash są drogie – czasy gdy wykonywanie stron flash było usługą oferowaną przez wybranych minęły bezpowrotnie. Ceny takiego projektu są dziś więc dużo tańsze, aczkolwiek nie ma co liczyć na to, że szybko znajdą się one na poziomie standardowych stron HTML. Wykonanie kreatywnych animacji i większa ilość grafiki kosztuje.
6.Internauci nie lubią stron flash – w czasach szybkiego internetu strony flash zajmujące łącznie około 500 kB, wczytują się w kilka sekund. To właśnie ten mozolnie zapełniający się pasek wczytywania był największą zmorą internautów, gdy internet blokował nam linię telefoniczną w domu. Nikt nie lubił czekać kilka minut na jakikolwiek efekt. Dziś na szczęście takie sytuacje występują niezwykle rzadko i zazwyczaj wynikają z nieprawidłowego wykonania projektu.
7.Strony flash są mało użyteczne – dzisiejsza technologia pozwala na pełne wykorzystanie baz danych czy formularzy on-line. Oznacza to, że strony wykonane w oparciu o flash mogą bez przeszkód stać się sklepem internetowym czy konfiguratorem produktów, korzystając ze wszystkich dobrodziejstw zarezerwowanych do tej pory jedynie dla witryn HTML.
Jak widać z powyższego podsumowania większość prawd objawionych jest dzisiaj nieaktualna, a niektóre z potwierdzonych wad technologii flash straciły na znaczeniu w obliczu nowych możliwości internetu. Warto także zwrócić uwagę, że webmasterzy również co raz częściej podejmują się wykonania strony w sposób jaki jeszcze do niedawna sami negowali.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW