Nie taka reklama podprogowa straszna jak ją malują.
dodano 12.04.2008
Emisja reklam podprogowych jest zabroniona prawnie. Sam zakaz wydaje się mało użyteczny – skoro reklama oddziałuje na nas poza naszą wiedzą, jak odkryć (a potem złożyć skargę), że zostaliśmy podświadomie zmuszeni do zakupu produktu?
Książki i różne poradniki podają ich co najwyżej kilkanaście. Niewątpliwie w dzisiejszych czasach jesteśmy poddawani codziennie manipulacji zwłaszcza ze strony mediów, jednak nie popadajmy w przesadę dając wiarę wszystkim podejrzliwym odkrywcom niezliczonych technik manipulacyjnych, ani doradcom, którzy twierdzą np. że możemy zaważyć nad wynikiem negocjacji zakładając w odpowiednim momencie nogę na nogę, lub wpatrując się w punkt nad prawą brwią (przecież to brzmi absurdalnie!). Wydaje mi się, że wystarczy trochę taktu i dobre argumenty, a to czy różne techniki rodem obrzędów plemion z Afryki są skuteczne zostawiam pod ocenę własną.
wróc do artykułów