Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
ISC zmierzyło poziom obsługi klienta w sklepach RTV/AGD
dodano 08.04.2009
Żyjemy w epoce stałego postępu technicznego. Rozwiązania do niedawna nieosiągalne dla przeciętnego człowieka, a czasem będące poza zasięgiem najśmielszych oczekiwań, dziś na dobre zagościły w naszych domach.
Na przestrzeni ostatnich lat znacznie wzrosła sprzedaż urządzeń RTV/ADG. Fakt ten - jak na to zdawałaby się wskazywać logika - powinien zmuszać zarówno sieci dystrybucji, producentów, jak i sprzedawców do większej dbałości o klienta.
Cel wyznaczony
International Service Check to międzynarodowa firma badawcza zajmująca się pomiarem jakości obsługi metodą Mystery Shopping. Kilka razy w roku firma przeprowadza bezpłatne, niekomercyjne badania w najróżniejszych branżach starając się wskazać mocne i słabe strony badanych podmiotów.
Tym razem firma postanowiła przeprowadzić cykl badań wśród sieci firm oferujących szeroko rozumianą elektronikę użytkową i sprzęt gospodarstwa domowego. Badania trwały od 23 lutego do 2 marca 2009 roku. Objęły swoim zasięgiem 12 sieci dystrybucyjnych, z których większość jest rozpoznawalna dzięki regularnym akcjom reklamowym w mediach.
Markety ponad połowy przebadanych firm obecne są na terenie wszystkich województw, natomiast 4 z nich mają charakter wyłącznie regionalny. Firma International Service Check uczyniła jednym z elementów badania rekomendację marki spośród najpopularniejszych na rynku producentów telewizorów i lodówek.
Wizyty testowe przeprowadzono w sumie w 48 punktach w dużych i średnich miastach na terenie całej Polski. Sklepy odwiedzane były każdorazowo przez innego klienta testowego, a struktura badań wyglądała następująco:
- 24 wizyty testowe, gdzie przedmiotem konsultacji był telewizor LCD,
- 24 wizyty testowe, gdzie przedmiotem konsultacji była lodówka,
- po 4 badania dla marketów każdej z sieci: Avans, Bonus, Domar-Bydgoszcz, Electro World, Euro RTV AGD, Media Expert, Media Markt, Mix Electronics, Neonet, Okay, Partner oraz Saturn,
- po 3 badania, gdzie preferowanym przez klienta testowego producentem lodówki był: Amica, Bosch, Candy, Electrolux, Gorenje, Indesit, Mastercook oraz Polar,
- po 3 badania, gdzie preferowanym producentem telewizora był: JVC, LG, Panasonic, Philips, Samsung, Sharp, Sony oraz Toshiba.
W każdej placówce oceniono przede wszystkim jakość obsługi klienta oraz fachową wiedzę doradców. Klienci sprawdzali umiejętności dzielenia się informacjami przez sprzedawców oraz przekonywania do zakupu lub powrotu do badanej placówki. Przy okazji badania klienci testowi sprawdzili jakich rekomendacji i argumentów odnośnie producentów sprzętu udzielają sprzedawcy. Ocenione zostały również czystość, porządek, prezencja personelu oraz towaru.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW