Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Seksualność kobiet w reklamie
dodano 07.09.2010
Sporo negatywnych komentarzy dotyczy ogólnie pojętego aspektu seksualności i jej nachalnego wykorzystywania w reklamach. Dlaczego jednak nikt nie zdystansuje się do takich produkcji i nie spojrzy na to od innej strony?
Wczytując się w niektóre blogi o tematyce reklamy czy marketingu zauważyłam, że sporo osób, w tym coraz częściej kobiety, potępia produkcje reklamowe, w których głównym elementem jest półnaga modelka. Sporo negatywnych komentarzy dotyczy ogólnie pojętego aspektu seksualności i jej nachalnego wykorzystywania w reklamach. Dlaczego jednak nikt nie zdystansuje się do takich produkcji i nie spojrzy na to od innej strony?
Przykład na czasie czyli Beyonce i jej najnowsza kampania promująca nową linię zapachów Beyonce Heat.
Piosenkarka w spocie wręcz świadomie wykorzystała swoją seksowność i ponętność prezentując produkt jako źródło tego, o czym kobiety marzą najbardziej czyli pożądanie wśród mężczyzn. Niezwykle klimatyczny i nastrojowy teledysk pełen jest erotyki i seksualności jaką emanuje sama piosenkarka. Nikt jednak nie pokusił się o stwierdzenie, że reklama jest prowokacyjna. Niektóre sceny ze spotu można by podciągnąć pod akty z filmu erotycznego, ale to przecież tylko reklama perfum, prawda?
Dlaczego ,gdy pojawia się reklama np. ubrania sportowego lub butów, pokazanie półnagiej modelki wywołuje tak duże oburzenie? Dlaczego nie protestujemy w przypadku reklam bielizny, gdzie modelki zwykle odsłaniają znacznie więcej niż w pospolitych reklamach kosmetyków?
Emocje to podstawa…
Każda produkcja reklamowa opiera się na emocjach. To jeden z podstawowych i najważniejszych elementów reklamy. Kiedyś była to wartość dodana, w chwili obecnej to karta przetargowa w transakcjach handlowych. Aspekt seksualności ewoluował przez lata. Pierwsze reklamy, które nieśmiało odsłaniały piękno kobiety w chwili obecnej stały się czymś zupełnie normalnym. I choć aspekt ten przeszkadza wielu odbiorcom reklam, to w gruncie rzeczy stanowi jedną z najskuteczniejszych technik sprzedażowych w reklamach. Każda z reklam bazuje na emocjach. To one zmuszają nas do zakupu, to dzięki nim odbieramy przekazy ukryte w reklamach. Jednak widząc na co dzień setki nowych kreacji zaczynamy bronić się przed ich komunikatami. Dlatego twórcy reklam aż zmuszeni są do sięgania po narzędzia, które wywołają w odbiorcy coś na znak wstrząsu? W kampaniach społecznych wykorzystywany jest głównie strach, w kampaniach produktów – humor oraz zabawa o zabarwieniu seksualnym.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW