Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Seksualność kobiet w reklamie

dodano 07.09.2010
Seksualność kobiet w reklamie

Sporo negatywnych komentarzy dotyczy ogólnie pojętego aspektu seksualności i jej nachalnego wykorzystywania w reklamach. Dlaczego jednak nikt nie zdystansuje się do takich produkcji i nie spojrzy na to od innej strony?


Wczytując się w niektóre blogi o tematyce reklamy czy marketingu zauważyłam, że sporo osób, w tym coraz częściej kobiety, potępia produkcje reklamowe, w których głównym elementem jest półnaga modelka. Sporo negatywnych komentarzy dotyczy ogólnie pojętego aspektu seksualności i jej nachalnego wykorzystywania w reklamach. Dlaczego jednak nikt nie zdystansuje się do takich produkcji i nie spojrzy na to od innej strony?
Przykład na czasie czyli Beyonce i jej najnowsza kampania promująca nową linię zapachów Beyonce Heat.
Piosenkarka w spocie wręcz świadomie wykorzystała swoją seksowność i ponętność prezentując produkt jako źródło tego, o czym kobiety marzą najbardziej czyli pożądanie wśród mężczyzn. Niezwykle klimatyczny i nastrojowy teledysk pełen jest erotyki i seksualności jaką emanuje sama piosenkarka. Nikt jednak nie pokusił się o stwierdzenie, że reklama jest prowokacyjna. Niektóre sceny ze spotu można by podciągnąć pod akty z filmu erotycznego, ale to przecież tylko reklama perfum, prawda?
Dlaczego ,gdy pojawia się reklama np. ubrania sportowego lub butów, pokazanie półnagiej modelki wywołuje tak duże oburzenie? Dlaczego nie protestujemy w przypadku reklam bielizny, gdzie modelki zwykle odsłaniają znacznie więcej niż w pospolitych reklamach kosmetyków?
Emocje to podstawa…
Każda produkcja reklamowa opiera się na emocjach. To jeden z podstawowych i najważniejszych elementów reklamy. Kiedyś była to wartość dodana, w chwili obecnej to karta przetargowa w transakcjach handlowych. Aspekt seksualności ewoluował przez lata. Pierwsze reklamy, które nieśmiało odsłaniały piękno kobiety w chwili obecnej stały się czymś zupełnie normalnym. I choć aspekt ten przeszkadza wielu odbiorcom reklam, to w gruncie rzeczy stanowi jedną z najskuteczniejszych technik sprzedażowych w reklamach. Każda z reklam bazuje na emocjach. To one zmuszają nas do zakupu, to dzięki nim odbieramy przekazy ukryte w reklamach. Jednak widząc na co dzień setki nowych kreacji zaczynamy bronić się przed ich komunikatami. Dlatego twórcy reklam aż zmuszeni są do sięgania po narzędzia, które wywołają w odbiorcy coś na znak wstrząsu? W kampaniach społecznych wykorzystywany jest głównie strach, w kampaniach produktów – humor oraz zabawa o zabarwieniu seksualnym.
   Seksualność kobiet w reklamie - zobacz źródło wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: p.nizankowska
avatar

O mnie
W serwisie od:
07.09.2010
Dodaj do znajomych

 
INNE OD p.nizankowska
 
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje