Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Nowoczesna nauka języków obcych zmniejsza dziurę ozonową ?
dodano 18.11.2010
W dzisiejszej globalnej gospodarce język angielski staje się głównym językiem komunikacji, handlu i przedsiębiorczości. Powoduje to wzrost inwestycji szkoleniowych w polskich i europejskich korporacjach.
Jak ekologiczny jest e-learning ?
E-learning nie tylko zmniejsza koszty nauki ale z natury jest przyjazny środowisku naturalnemu. Zamieniając tradycyjną naukę w fizycznej klasie na naukę w wirtualnej klasie, zmniejszamy największy wpływ na emisję dwutlenku węgla, podróże. Używając kalkulatora na stronie www.atmosfair.com możesz się szybko przekonać, że lot z Krakowa do Gdańska i z powrotem wygeneruje 340 kg CO2. A co by było gdybyśmy lecieli z Krakowa do Nowego Yorku i z powrotem, 4620 kg CO2 ! Usługi szkoleniowe często odbywają się w dużych salach konferencyjnych, a gdy sesje przewidziane są na kilka dni, trzeba pamiętać o odpowiednim zakwaterowaniu słuchaczy. Aby ustalić poziom emisji CO2 podczas sesji szkoleniowej możemy wykorzystać kalkulator emisji CO2 dostępny na stronie http://ziemianarozdrozu.pl/kalkulator
Na przykład w klasie, w której podczas tygodnia uczy się około 20 uczniów od 8:00 do 17:00 powstaje około 1,7 tony CO2 rocznie! Dodatkowo jeśli każdy z uczniów mieszka w hotelu, to według danych na stronie http://greenlodge.org każdy z nich generuje około 20 kg CO2 przez jedną noc. Zazwyczaj każdy z uczestników dostaje drukowane materiały edukacyjne i promocyjne. Załóżmy, że 20 naszych słuchaczy otrzymuje bindowany zeszyt zawierający 100 kartek. W sumie daje to 2000 kartek, czyli 4 ryzy papieru co odpowiada jednej czwartej średniej wielkości drzewa. Na wyprodukowanie takiej ilości papieru potrzeba około 30 kg drewna, powstaje przy tym około 30 kg CO2, zużywa się 750 litrów wody i powstaje około 10 kg odpadów stałych. Tradycyjna nauka w klasie (nie tylko języków obcych) przyczynia się do zwiększenia się efektu cieplarnianego przez znaczącą emisję gazów cieplarnianych (CO2). Co możemy zrobić, żeby nasze szkolenia generowały mniej CO2 ?
Wszędzie tam gdzie to możliwe powinniśmy stosować nowoczesny e-learning 2.0. Dobrym przykładem takiego postępowania jest Internetowa Szkoła Języków obcych LingoLab.pl, gdzie tradycyjne zajęcia z lektorem w klasie zostały przeniesione całkowicie do Internetu. Dzięki temu uczniowie nie muszą dojeżdżać w korkach do szkoły, większość materiałów edukacyjnych mają w formie elektronicznej, a spotkania z nauczycielem „na żywo” odbywają w wirtualnych klasach w formie interaktywnych video-konferencji o dogodnych porach.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW