Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Tworzenie stron internetowych: Skupiasz się na Sobie czy na kliencie?
dodano 23.03.2010
Masz stronę internetową? Wejdź na nią teraz. Ile razy masz tam napisane “my, nas, nasze”? Ile znajdziesz tam zaimków “ty, twój, twoje”? Skupiasz się na Sobie czy na Kliencie?
Egoizm kontra Empatia
Masz stronę internetową? Wejdź na nią teraz. Ile razy masz tam napisane “my, nas, nasze”? Ile znajdziesz tam zaimków “ty, twój, twoje”? Prawdopodobnie albo więcej masz zwrotów dotyczących siebie i swojej firmy. Nie skupiasz się na potrzebach klientów a na sobie.
Widziałem mnóstwo stron, które zupełnie ignorują potrzeby internautów, którzy na nie trafiają. Ani raz nie występuje tam żadne słowo, które było by skierowane do klienta. Wszędzie tylko “znamy, umiemy, oferujemy, pomagamy“. Wszystko kręci się wokół “nas” i “naszego”. Zastanów się, gdybyś miał przeczytać zawartość strony swojemu klientowi przez telefon – jakie wzbudziło by to w nim uczucia? Że jesteś egoistą? Że uwielbiasz się chwalić? Dokładnie tak by to odebrał.
Zmiana sposobu rozumowania
Twoje rozumowanie musi się zmienić. Musisz skupić się – tak samo jak sprzedawca w sklepie z wędlinami, ubraniami, meblami – na kliencie. Jak możesz pomóc internaucie w rozwiązaniu jego problemów? Jakiego rozwiązania może on od Ciebie oczekiwać? Czego może się spodziewać po skorzystaniu z Twoich produktów albo usług? Pokażę Ci różnicę na przykładzie wspomnianej już firmy porządkowej.
Przykład
Oto fragment tekstu który właściciel firmy porządkowej przesyłał wcześniej do każdej z firm projektujących strony internetowe. Miał być zamieszczony na jego stronie internetowej i dotyczył opisu jednej z usług:
Usługi przeglądów technicznych
Konserwacjami zajmujemy się już 8 lat i posiadamy ogromne doświadczenie w serwisowaniu budynków i budowli oraz biur. Oferujemy wykonanie okresowych przeglądów technicznych – nasi technicy sprawdzą stan instalacji dzięki czemu będzie można zapobiec przyszłym awariom i usterkom. Po każdej usłudze nasi klienci otrzymują raport z wykonanych prac wraz z zaleceniami eksploatacyjnymi i serwisowymi które możemy dla Państwa wykonać aby uniknąć problemów z przestojami w przyszłości.
A oto wersja którą dla niego przygotowałem:
Nie Daj Się Zaskoczyć Awarii – Dowiedz Się Co Się Zepsuje ZANIM To Nastąpi!
Pamiętasz ostatnią awarię w Twojej firmie? Brak prądu na magazynie o 22:00, kiedy Twoja firma miała załadunek dla największego klienta? Albo zimowy tydzień, kiedy zapowietrzone kaloryfery nie grzały mimo, że wydałeś majątek na ogrzewanie budynku? Albo zatkany odpływ w toalecie i fetor na korytarzu, akurat gdy miałeś spotkanie z dostawcami?
Takie sytuacje się zdarzają – to fakt.
Awarie zawsze wprowadzają chaos w Twojej firmie i zawsze kosztują dużo nerwów, czasu i pieniędzy, bo zawsze są niespodziewane. Gdybyś tylko wiedział co i kiedy może się zepsuć, mógłbyś odpowiednio wcześniej to naprawić albo zabezpieczyć – i nie tracić Twoich pieniędzy, Twoich klientów i Twoich zysków. I nerwów.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW