Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Tworzenie stron internetowych: Skupiasz się na Sobie czy na kliencie?
dodano 23.03.2010
Masz stronę internetową? Wejdź na nią teraz. Ile razy masz tam napisane “my, nas, nasze”? Ile znajdziesz tam zaimków “ty, twój, twoje”? Skupiasz się na Sobie czy na Kliencie?
“SuperFirmaPorządkowa” wykonuje okresowe przeglądy techniczne, dzięki którym możesz wyprzedzić każdą usterkę – i zlikwidować ją zanim jeszcze wystąpi. Każda interwencja kończy się raportem z zaleceniami eksploatacyjnymi, które szybko pokażą Ci miejsca możliwych awarii w przyszłości. Zadzwoń i zamów wizytę technika: 18 000 000
Widzisz różnicę? Pierwszy fragment był o firmie. Drugi był o kliencie i jego problemach oraz o tym jak firma może je rozwiązać.
Projektowanie strony internetowej
Wszystkie firmy z Nowego Sącza i okolic, które zaproponowały zaprojektowanie strony internetowej zwróciły się do tego człowieka w ten sposób: “Proszę przygotować materiały, które mamy umieścić na stronie”. Skupiły się na wizualnej sferze strony internetowej zamiast na jej treści. Wygląd choć istotny – tak na prawdę nie ma aż takiego znaczenia. Dziwne? Zaraz do tego wrócę. Właściciel napisał kilka stron treści opisującej jego firmę i działalność, dodał kilka zdjęć, logo i dane kontaktowe. Zrobił to w dobrej wierze i najlepiej jak mógł. A firmy – zwyczajnie wkleiły to w projekty stron, które dla niego wykonały.
Gdyby nie nasza rozmowa trwałby w przekonaniu że taka strona internetowa jest skuteczna. Że zainwestuje pieniądze na coś co w przyszłości zapewni mu klientów. Dowiedział się że gdyby się na to zgodziło to byłby to raczej wydatek (i to bez pokrycia) niż inwestycja.
Wygląd nie ma aż takiego znaczenia
Napisałem wyżej że wygląd jest istotny ale nie ma aż takiego znaczenia. Może Ci się wydawać to dziwne albo kontrowersyjne. Albo nawet nieprawdziwe. Ale zastanów się. Czy gdy znajdziesz interesujący Cię produkt np. na portalu ogłoszeń w internecie, albo na allegro – to czy zwracasz uwagę na wykonanie strony? Nie. Interesuje Cię treść ogłoszenia lub aukcji. Chcesz wiedzieć czy trafiłeś dokładnie na to o co Ci chodziło. Poza opisem aukcji interesują Cię zdjęcia produktu, rysunki techniczne, dokumentacja, cena, opinie kupujących – a nie to jak wygląda budynek firmy ani jej długoletnia historia. Jeżeli zobaczysz tam animowane banery flash, ikony które są irytujące, albo dźwięki w tle – po prostu się zdenerwujesz i najpewniej zamkniesz stronę.
Skup się na potrzebach Twoich klientów
Wszystko co masz albo co chcesz umieścić na swojej stronie internetowej musi skupiać się na internaucie, który ją akurat ogląda. Tekst oferty, opis produktu który pokazałem Ci w przykładzie wyżej jest tylko jednym z wielu elementów – poza odpowiednią treścią musisz mieć też właściwy układ, zawierać odpowiednie słowa kluczowe (o słowach kluczowych pisałem już wcześniej), kolory, symbole identyfikacyjne itd. Ale wszystko musi odpowiadać na jedno pytanie. Jakie?
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW