Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Lubuski produkt turystyczny
dodano 30.04.2010
Markowy produkt turystyczny to produkt mający unikalną osobowość, coś co wyróżnia go od innych i pozwala na osiągnięcie przewagi nad konkurentami.
Marka nie jest kategorią jednoznaczną. Z reguły definiowana jest jako nazwa, pojęcie, znak, symbol, rysunek lub kombinacja tych elementów. Brak marki powoduje, brak identyfikacji, a w konsekwencji brak turystów.
Dlatego spośród dwóch malowniczych miejscowości wybieramy właśnie tę. Ta niezwykła moc, która nas do danego miejsca przyciąga to właśnie marka. Siłą dobrej marki jest nieuchwytny klimat emocjonalny. Region posiadający markę odnosi z tego faktu niezaprzeczalne korzyści: zadowoleni włodarze, szczęśliwi mieszkańcy i dostęp do środków na niezbędne inwestycje. Niektóre regiony mają markę od wieków, inne muszą ją dopiero zbudować. Jednak nawet te, które ją posiadają muszą o nią dbać, pielęgnować, by mogła się rozwijać i przynosić korzyści.
Przewaga miejsc atrakcyjnych turystycznie polega na zrozumieniu i zastosowaniu silnej marki. To właśnie ona jest podstawą i najskuteczniejszą metodą budowania reputacji i dobrobytu. Jednak promowanie produktu turystycznego jest trudnym przedsięwzięciem. Kształtowanie własnego wizerunku sprawia dużo kłopotów miejscowościom, zwłaszcza tym niewielkim. Pojedyncze małe wsie i miasteczka, mimo tego, że są perełkami na mapie regionu, mają ograniczone środki i możliwości. Rozwiązaniem dla tych problemów jest jednoznaczna strategia promocyjna dla całego regionu i jedna wspólna marka. Pozwala ona na przezwyciężenie problemu braku środków finansowych i zasobów intelektualnych koniecznych do stworzenia fachowej i skutecznej strategii promocyjnej. Małe miejscowości mają szansę skorzystać na działaniach centralnych prowadzonych przez władze regionu. Nie muszą tworzyć koncepcji marki na własna rękę. Wystarczy, że „podepną” się pod ogólna całościową promocję regionu. Mają szansę wykorzystać nośne hasło i znak graficzny do promocji swoich usług turystycznych.
Takie działania mające na celu stworzenie marki dla regionu zostały podjęte przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego.
Ich celem jest między innymi zmiana postrzegania województwa przez mieszkańców Polski i upowszechnianie przekonania, że Lubuskie to region atrakcyjny turystycznie, który warto poznawać i w nim wypoczywać.
Wartością stworzenia marki, która ma wesprzeć działania turystyczne regionu Lubuskiego jest , by w przyszłości turyści mogli powiedzieć: „Lubuskie to nasze miejsce na weekendowy wypad. Lubuskie to kraina pełna nieodkrytych skarbów przyrody. Bogactwo jezior i lasów, dziedzictwo historyczne i bogata oferta kulturalna. Tu odpoczywam.”
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW